Güncel Teknoloji sitemize hoş geldiniz. Sitemizden tam anlamıyla faydalanmak için giriş yapabilir veya ücretsiz üye olabilirsiniz.

Denizde el sallayan 5 genç gördük!

Konu, 'Türkiye Gündemi' kısmında tambjk tarafından paylaşıldı.

  1. tambjk

    tambjk Misafir

    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.922
    Beğenilen Mesajları:
    158
    Denizde el sallayan 5 genç gördük!
    Avşa’dan Yenikapı’ya giden İDO feribotundan kaybolan 5 gencin görüldüğü iddia edildi. Gençlerin boğuşurken el sallayıp yardım istediğini söyleyen yolcular kaptanı durmamakla suçluyor.

    [​IMG]

    ARİF BALKAN İstanbul


    Marmara Denizi’nde kaybolan 5 gencin deniz bisikletiyle açıldıkları gün İDO feribotuyla Avşa’dan Yenikapı’ya gelen yolculardan Recep Çelik, 5 genci denizde dalgalarla boğuşurken gördüklerini ancak feribot kaptanının uyarılarına rağmen durmayarak yola devam ettiğini iddia etti. Ancak İDO, ihbar üzerine kaptanın radar, dürbün ve çıplak gözle denizi kontrol ettiğini fakat herhangi bir bulguya rastlamadığını bildirdi.
    Feribottaki yolculardan iş adamı Recep Çelik ve bazı yolcular, Güzelce açıklarında denizde yardım isteyen birilerini gördü. Çelik’in anlatımına göre dalgalarla boğuşan kişiler el sallayarak farkedilmeye çalışıyordu.

    ‘Panik yaratıyorsunuz’

    Durumu hemen feribot görevlisine aktardıklarını belirten Çelik daha sonra yaşananları Milliyet’e şöyle anlattı: “Güzelce açıklarındayken, bazı yolcular denizde birilerinin olduğunu söyledi. Yerimden kalktım, baktım. Birkaç metre yakınımızda el sallayan, yardım isteyen eller gördük. Fakat dalgalar çetindi. Dalgarın izin verdiği ölçüde 2-3 kez görme şansımız oldu. Ben koşarak kaptan köşküne gittim. Kapıya vurdum açmadılar. Görevli bir personele durumu izah ettim. Personel hızla giderek durumu kaptana iletti.
    Yerime döndüğümde yolcuların arasından biri bana, ‘Zaten zor gidiyoruz, neden yolcuları panik haline sokuyorsunuz?’ dedi. Görevini sordum, söylemedi. Daha sonra o kişiyi personele sordum. Geminin mühendisi olduğunu söylediler. Gemi dönmedi. Dönmeyince önce Jandarma’yı ardından da Sahil Güvenlik’i aradım. Sahil Güvenlik, gemiyle görüşeceğini ve detaylı bilgi alacağını söyledi. 2-3 saat sonra Sahil Güvenlik’i tekrar aradım” dedi.
    Kaptanı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na dilekçeyle şikayet eden Çelik, “İDO yardıma gitseydi gençlerin kurtulma şansı vardı” derken, İDO yetkilileri de yolcuların ihbarını doğruladı.

    Denizde el sallayan 5 genç gördük! - Milliyet.com.tr


    **

    İşte bir Türkiye gerçeği daha...
     
  2. Ahbârî

    Ahbârî Dekan Süper Moderatör

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3.835
    Beğenilen Mesajları:
    834
    metinde çelişkiler var. iddialar denilerek de anlatılıyor. birileri de türkiye gerçeği diyor.

    abicim madem birkaç metre dibinde kameraya çek. madem çekmiyon birileri yok mu yanında, onlara da de bari de şahidin olsun. olay tek adam üzerinden gidiyor. ha, şimdi birileri de kimi savunuyon, oh iyi mi oldu demeye getiriyon derse şaşırmam. nasılsa her şey ya siyah ya beyaz. yakında daha sağlam haberler gelsin de daha net olsun.
     
  3. tambjk

    tambjk Misafir

    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.922
    Beğenilen Mesajları:
    158
    Şimdi sorun şu ki, burada hükümeti eleştirmeyi aklımın ucundan bile geçirmeyip, ülke olarak ne kadar duyarsız ve bilinçsiz olduğumuzu vurgulamak istedim ki bundan bile nem kapıp "yedirmeyiz" psikolojisiyle haberi çürütmeye kalkışıyorsunuz, çelişkiler arıyorsunuz. Siz iflah olmazsınız, yandaşlık adına en yalan ve iftira haberlere hiçbir delil olmadan bel bağlarken, tabu derecesinde inanırken, yetkililerin bile doğruladığı söylenen bir iddia yı çürütmek adına açık arıyorsunuz. Daha düne kadar istanbulun göbeğinde 4 bir tarafı mobeseler ile çevrili, binlerce görgü şahidinin olabileceği meydanlarda yaşandığı iddia edilen deli saçması iftiralara yalanlara inanmak için hiçbir kamera görüntüsüne ihtiyaç duymuyorken, denizin ortasında dalgalar ile boğuşulan bir ortamda birden fazla görgü şahidinin iddia ettiği bir olay için mi kamera görüntüsü şartı koşar oldunuz.

    Eğer adam gerçekten Denizcilik ve Haberleşme bakanlığına dilekçe ile şikayet etmiş ve haberde denildiği gibi ido yetkilileri de bunu doğrulamış ise ya bu adam manyak mı ki o kadar dalga arasında herkes gergin iken şov yapmak adına denizde birilerini gördüğünü iddia edip personelden kaptana kadar aceleyle uyarmaya kalksın, işi orada bırakmayıp sahil güvenlikten bakanlığa kadar ulaşsın. 2-3 kez zar zor görebildiğini söylemiş, diyorsunuz ki kameraya çek, adamın derdi hayat kurtarmak onu mu düşünecek ki vakti olup olmadığı bile şüpheli.

    Ha, belkide adam gördüğünü sandığı şeyi görmemiştir, göz yanılması olmuştur, olabilir elbette ama söz konusu insan hayatı, en azından yetkililerin kaptanın diğer yolcuların azcık duyarlı olması gerekirdi, dönüp bakmalıydı, tüm yetkililere haber vermeliydiler. İşte belki o zmn 3.dünya ülkesi olmaktan kurtuluruz.
     
    Son düzenleme: 21 Ağustos 2014
  4. Ahbârî

    Ahbârî Dekan Süper Moderatör

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3.835
    Beğenilen Mesajları:
    834
    ben de hükümeti savunur bir şekilde yorum yapmadım ki alakaları bile yok. ne yedirmeyiz'i? ben diyorum ankara..... hesabına döndü. ne yandaşlığı arkadaş? var ya size de laf demeye gelmiyor, hemen yandaş, koyun, vs vs diye yafta basıyonuz.

    bak abicim, önce zar zor ifadesi var. burası okyanus değil ki dağ gibi dalga olsun. biz de yolculuk ettik orada.

    "Birkaç metre yakınımızda el sallayan, yardım isteyen eller gördük. Fakat dalgalar çetindi." "Güzelce açıklarındayken..." vs vs . birkaç metre demek ne demek? bir kaç ifadesi niye kullanılır? adamlar 100-200 metre uzaktaydı desin o zaman. artı, kaptanın garezi mi var o 5 elemana da öyle davransın.

    "Ancak İDO, ihbar üzerine kaptanın radar, dürbün ve çıplak gözle denizi kontrol ettiğini fakat herhangi bir bulguya rastlamadığını bildirdi." bu açıklamaya ne diyelim peki? baştan savmak için mi demişler.

    Oradan geçen tek feribot bu mu? adamlar ne zamandır kayıp. elli tane tekne geçmez mi oradan? güzelce açıkları derken, ki karaya yakınlığını anlarım, bizim deniz bisikletindekiler görüp karaya doğru gidemiyor mu? başka gemilere, balıkçı gemilerine, o kadar arama kurtarmaya denk gelmiyor da bizim feribottan görüyorlar.

    bana göre çelişkili haber.
     
  5. tambjk

    tambjk Misafir

    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.922
    Beğenilen Mesajları:
    158
    Orası okyanus mu ki dağ gibi dalga olsun demişsin;

    3 gün öncesinin haberi, marmara denizi, yakın güzergahlar

    Camı patlayan feribot geri döndü
    BURSA- İSTANBUL (DHA)
    18 Ağustos 2014
    [​IMG]














    Bursa Büyükşehir Belediyesine Mudanya-Kabataş seferini yapan Emir Sultan isimli feribotun, dün Bozburun yakınlarında olumsuz hava koşulları nedeniyle ön camı patladı. Feribot yolcuları arasında büyük panik yaşanırkan yolculara can yelekleri dağıtıldı.

    FERİBOTTA 'BATIYORUZ' PANİĞİ KORKU YAŞATTI

    Mudanya'dan akşam saat 18.45'te İstanbul Kabataş'a gitmek için hareket eden BUDO'ya ait Emir Sultan isimli feribotta camların kırılması ve yolcuların yere düşmesi sonucu 17 kişi çeşitli yerlerinden yaralandı. Hastanede tedaviye alınan yaralıların hayati tehlikesinin bulunmadığı açıklandı.

    Yolcular arasında bulunan, eşi ve bebeğiyle yolculuk yapan Yılmaz Yeşilırmak denizde yaşanan paniği şöyle anlattı: "Gemi, deniz otobüsü tamamen doluydu. Mudanya'dan ayrıldıktan bir süre sonra deniz otobüsü dalgalar nedeniyle zor anlar yaşadı. Bu sırada bir çok yolcu kusmaya başladı. Büyük bir dalga deniz otobüsünün ön camını kırdı. Bazı kapılar açılırken, yolcular açılan kapıları zorlanarak kapattı. Bu sırada feribotun içine deniz suyu doldu. Düşme sonucu birçok yolcu yaralandı. Deniz otobüsü geri dönerken ben 112'ye haber verip ambulans istedim. Kaptanın o kadar dalgaya rağmen ısrarla yolculuk yapması düşündürücü."

    GARİP AÇIKLAMA

    Deniz otobüsünün fırtınaya yakalanmasına ilişkin Bursa Ulaşım Toplu Taşım İşletmeciliği Turizm San. ve Tic. AŞ (BURULAŞ) Genel Müdürü Levent Fidansoy'un yaptığı açıklama ise dikkat çekti. Olay sırasında sosyal medyada yapılan paylaşımları eleştiren Fidansoy, "Gemimiz 18.45'de sefere çıktı, o sırada büyük bir sorun yoktu. 19.30 civarı Armutlu açıklarındayken ani dalga geliyor. 5 hava civarında, aslında bu gemiler 8 havaya kadar seyahat edebiliyor. Herhangi bir sıkıntı yok. Ani dalgayla iskele baş omuzluğundaki ön cam kırılıyor. Bu, emniyet camı aslında, emniyet camının kesme özelliği yok fakat taş parçaları gibi önde oturan bazı yolcularımızın başına geliyor ve zarar veriyor yolcularımıza. 7-8 kişi civarında hafif yaralanmalar var. O arkadaşlarımız hastaneye kaldırıldı. Onlara 'geçmiş olsun' diyorum fakat bu sırada panik oluşuyor. Panik nedeniyle yolcular, birtakım agresif davranışlarda bulunmak zorunda kalıyor. Bazı kişiler de nedense bu telaşe içinde sosyal medyaya bildirimde bulunuyor. Onların da kasıtlı olduğuna inanıyoruz. Onlar hakkında gerekli hukuki işlemi başlatacağız" açıklamasını yaptı.
    İDO FERİBOTU YENİKAPI'YA YANAŞAMADI

    Öte yandan Marmara Denizi'nde patlak veren fırtına nedeniyle Avşa adası - Yenikapı seferini yapan İDO'ya ait feribot ise Yenikapı'ya yanaşamadı. 17.30'da adadan ayrılan feribot, fırtınanın yol açtığı dalgalarla boğuştu. Bu sırada feribotun yolcuları arasında ciddi panik yaşandı. Yolculardan bazıları fenalık geçirdi, bazı yolcuların sağlık durumları bozuldu, aralarında kusanlar oldu. Panik yaşayan yolcuları can yeleklerini giydi. Bu sırada feribotun planlandığını gibi Yenikapı'ya yanaşamayacağı, Büyükçekmece'ye yönlendirildiği anons edildi. Feribot Büyükçekmece istikametine ilerliyor. Hava koşullarının değiştiği, fırtınanın gücünü yitirdiği bildiriliyor.

    [​IMG]

    Camı patlayan feribot geri döndü - Hürriyet GÜNDEM

    Bu da haberin devamında 3 gün önceki yine bu "el sallayan 5 gencin görüldüğü" iddia edildiği güzergahın feribotu ile ilgili bilgi paylaşılmış

    Yeni, burası marmara, iç deniz diye fırtına olmayacak, dalga olmayacak diye birşey yok ...


    Kaptanın garezi mi var demişsin;

    Tıpkı şu 3 gün önceki camı patlayan feribot haberindeki gibi, oradaki kaptan da ısrarlara rağmen yolculuğa devam etmek istemiş fakat sonra geri dönmek durumunda kalmış. Bu denizde el sallayan 5 genç haberindeki kaptanda o dalgalar arasında daha fazla zaman kaybetmemek yada biran önce kıyıya ulaşmayı hefedlemiştir. İdo özelleştirildi, yönetim seviyesinden kaptanlara seferlerin sıklaştırılması ve hızlanması konusunda çok büyük baskı geliyor olabilir, ki bu çok olası birşey. Birkaç ay önce sirkecide yaşanan feribot kazasını hatırlayın, oradaki ihmali, denize düşen arabada boğulan küçük kızı Eceyi hatırlayın. Uzmanlar ne diyordu hatırlayın? Feribot seferlerini sıklaştırmak ve hızlandırmak adına, kıyıya yanaşan feribotların halat ile kıyıya bağlanması uygulamasından vazgeçilmiş ve bu nedenle kaptan tüm arabalar yanaşmadan limandan ayrıldığı için ece'nin bulunduğu araç suya düşmüştü. Feribotu kıyıya bağlayıp çözmek 10-15 dk zaman harcadığından, bağlamadan yapılan seferler sayesinde günlük sefer sayısında epey bir artış sağlayıp kazanç arttırılmış, bedelini de ece ödemişti.

    Ayrıca feribot kaptanı geriye dönmüyor, zamanında durmadığı yetmiyormuş gibi ilerleyip iş işten geçtikten sonra geriye doğru dürbün ile bakıyor, yahu adamlar zaten "zar zor" görmüşler, öyle iddia ediyorlar, koca denizde dürbünle geriye dönüp baktım, göremedim, yok öyleyse birşey devam edeyim demesi yeterli değil.
     
  6. Ahbârî

    Ahbârî Dekan Süper Moderatör

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3.835
    Beğenilen Mesajları:
    834
    fırtınalı havadan bahsediyoruz. haberde fırtına yazısı göremedim.

    ben daha sağlam haberler beklerim. bu gibilerine bakıp hüküm vermem.
     
  7. tambjk

    tambjk Misafir

    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.922
    Beğenilen Mesajları:
    158

    Görgü tanığı: 450 yolcu vardı belki de doğru olanı kaptan yaptı
    Mustafa KÜÇÜK / İSTANBUL
    21 Ağustos 2014
    [​IMG]

    Kumburgaz'da denize açıldıktan sonra bir daha haber alınamayan beş kişiyle ilgili yeni detaylar ortaya çıkıyor.
    Kiraladıkları deniz bisikletiyle Pazar günü saat 14.00’te Kumburgaz sahilinden denize açılan ve bir daha kendilerinden haber alınamayan 5 arkadaşı, feribot ile İstanbul’a gelirken Güzelce açıklarında gördüğünü söyleyen İşadamı Recep Çelik, “Seyir halindeyken bir yolcu ‘Yardım istiyor birileri’ diyerek ayaklandı. Ben de kalktım ve yardım isteyen elleri gördüm. Hava şartları ve dalga nedeniyle bir görünüp kayboluyorlardı. Deniz otobüsü hareket halinde ve sert gittiği için birkaç kez görebildik. Kaptana haber gönderdik ama durmadı. Ben üstüme düşen görevi yaptım. Bana göre dönüp alması gerekirdi ama gemide 450 yolcu vardı. Belki de doğru olanı kaptan yapmıştır bilemiyorum” dedi.


    Ulaştırma Bakanlığı’na dilekçe yazdığını da belirten Recep Çelik o günü şöyle anlattı:


    HAVA YÜZÜNDEN ROTAYI DEĞİŞTİRDİK


    “Benim Avşa’da yazlığım var. 25 yıldır gidip geliyorum. Bu tür havaları hep yaşadık, daha sertini de yaşadık. Amatör olarak denizciyim, yıllardır denizin içindeyim. O gür Avşa Adası’ndan çıkarken hava süt limandı. Hava raporuna bakmıştım. 5-7 rüzgar veriyordu. Bizden önce Tekirdağ’a kalkan motor bayağı bir sallandığı haberini almıştık. Havanın sert olacağı bilgisini almıştım. Avşa’dan sonra Marmara Adası’ndan da yolcu aldık. Kalktığımızda bir şey yoktu. Fakat havanın sert olacağını kaptanlar da biliyordur. Dolayısıyla, Marmara Adası’ndan sonra her zamanki rotamızdan çıkarak, bu sefer Güney yani Tekirdağ istikametine vurdu, haklıydı. Çünkü dalgayı biraz daha az almak ve kıyıdan gitmekti amacı.

    YARDIM İSTEYEN ELLERİ GÖRDÜM

    Tekirdağ istikametinden sonra sahilden belli bir mesafe koruyarak İstanbul’a doğru hareket halindeydik. Tahmin ediyorum Güzelce-Kumburgaz arasında olabilir, bizden 300-400 metre daha açıkta yardım isteyen elleri gördük. Esasında ilk önce ben görmedim. Ben üst katta geminin sağ tarafındaydım, sağın bir iç koridorundaydım, sağda oturan bir yolcu “Yardım istiyor birileri” diyerek ayaklandı. Ben de kalktım ve yardım isteyen elleri gördüm. Dalga nedeniyle bir görünüp kayboluyordu. Deniz otobüsü hareket halinde ve sert gittiği için birkaç kez görebildik.

    KAPTAN KÖŞKÜNE KOŞTUM

    Bunun üzerine hemen Kaptan Köşkü’ne koştum. Kaptan Köşkleri artık kilitli. Kapıya vurdum açmadılar. Personeli hemen uyardım. Personel hızla kaptan köşküne giderek kaptana bilgi verdi. Deniz bilgime göre yanlış da biliyor olabilirim, böyle bir durumda içerdekilerin can güvenliğini tehlikeye sokmayacak şekilde yardım etmek zorunda. Dolayısıyla dedim ki almak zorundalar. Oradan bir görevli dedi ki “Zaten zor gidiyoruz. İnsanları neden paniğe sokuyorsunuz” dedi. Kendimi tanıtıp ismini sordum, cevap vermedi. Sonra kaptan köşküne gitti. Ben de personele sorduğumda “Geminin mühendisi” olduğunu söylediler. Bu arada gemide dönmedi.


    SAHİL GÜVENLİK’İ YEDİ KERE ARADIM

    Telefona sarılıp Jandarma’yı aradım. Onlar da Sahil Güvenlik’i aramam gerektiğini söylediler, onları da aradım. Bu arada sürekli havadan dolayı telefon kesiliyordu. 7 kere Sahil Güvenliği aradım bu kesintiler yüzünden. Yaklaşık 10-15 dakika süre geçti. Biz Büyükçekmece açıklarına geldik. Sahil Güvenlik’e durumu anlatıp, “Kaptanı uyardım ama dönmediler” dedim. Sahil Güvenlik olay yerinin konumunu sordu sonra da, “Kaptanınızla şimdi irtibata geçeceğim” dedi.

    BELKİ KAPTAN DOĞRUSUNU YAPTI BİLEMEM

    Kimsenin günahını alamam. Sahil Güvenlik ve Sektör Marmara’ya yapılan tüm aramalar ve ihbarlar kayıt altında. O zaman çıkarsınlar kayıtları, kaptan benden önce mi sonra mı aramış ortaya çıksın. Benim Sahil Güvenlik’le konuştuğum da saat 19.49’du. Burada kimseyi suçlamak istemiyorum. Yanlış anlaşılmasın, 450 yolcu var o an. Belki de kaptanın yaptığı o an için doğrudur onu bilemem. Belki kaptan benden önce sormuştur onu bilemem. “
    Görgü tanığı: 450 yolcu vardı belki de doğru olanı kaptan yaptı - Hürriyet GÜNDEM


    Sahil Güvenlik: “İDO, SOLAS 74 kurallarına uymadı”
    Fırat ALKAÇ/İSTANBUL
    21 Ağustos 2014
    [​IMG]


    Kumburgaz’da kaybolan 5 gençle ilgili İDO tarafından yapılan açıklama tartışmalara neden oldu.

    Gençlerin Marmara açıklarında görüldüğü iddiası üzerine İDO yetkilileri sahil güvenlik ekiplerine haber verildiğini açıkladı.

    Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı yetkilileri ise İDO’nun gençlere yardım etmeyerek SOLAS 74 kurallarını çiğnediğini belirtti.

    Kumburgaz sahilinde geçen Pazar günü kiraladıkları deniz bisikletiyle denize açılan ve kaybolan 5 gençten günlerdir haber yok. İddiaya göre Avşa’dan Yenikapı’ya gelen İDO feribotunun yolcuları gençlerin kaybolduğu gün denizde onları çırpınırken görüp, durumu kaptana iletti. İDO kaptanı ise durumu Kıyı Emniyeti’ne haber verdi. İDO’dan yapılan açıklamada da “Kaptan, yolcuların yaptığı ihbarı esas alarak, derhal Kıyı Emniyeti’ni, bağlı sektör Marmara’yı 14. Kanal’dan aramış, bulundukları koordinatı ve ihbar edilen olayın mevkiini bildirmiştir, ihbarın alındığının teyidini yapmıştır” dendi.


    SOLAS KURALLARINA UYULMAMIŞTIR

    Olayın ardından İDO’nun kaybolan çocuklara yardım etmemesi tartışılırken, Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı yetkilileri farklı bir konuya dikkat çekti. Sahil Güvenlik Komutanlığı yetkilileri İDO yetkililerinin çocukları gördüğü an SOLAS 74 (Denizde Can Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi 1974) kurallarına göre müdahale etmesi gerektiğini belirtti. Komutanlık yetkilileri şu açıklamayı yaptı: “SOLAS kurallarına göre İDO personeli çocukları gördüğü an müdahale etmek zorundadır. Çıkan haberlere göre, deniz üzerinde yardım bekleyen çocuklar görülmüş ve Sahil Güvenlik birimlerine haber verilmiş. İDO feribotları acil müdahale yapmaya müsaittir. Çocukları bırakıp gitmek yerine müdahale etmeliydi. Yapılan ihbarla ilgili araştırmalarımız da devam ediyor.”

    SOLAS 74 NEDİR?

    Uluslararası Denizcilik örgütü (IMO) tarafından hazırlanan bu sözleşme “1974 Denizde Can Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi ya da kısaca “SOLAS 74” olarak bilinir. Deniz ticaret filosunu ilgilendiren bu sözleşme ile Taraf Devletler denizdeki gemilerin ve malların ve gemideki insanların canlarının güvenliğinin artırılması için yapılan bu Sözleşmeyi ve Eklerini uygulamakla yükümlüdürler. Denizde emniyetli seyir, eğitimli denizci ve çevre kirliliğinin önlenebilmesi için denizcilik kurallarının duyurulması ve uygulanabilmesi Uluslararası Denizcilik Teşkilatı (IMO) nun çalışmalarıyla gerçekleşmekte ve tüm uluslara yol göstermektedir.

    CEZAİ YAPTIRIMI VAR
    Hurriyet.com.tr’ye konuşan Denizcilik Federasyonu Başkanı Bülent Temur ise deniz otobüsünün insan kurtarmak için çok elverişli bir araç olmayabileceğini belirterek, “Bu hassas bir konu olay yerinde olmadan tüm detayları bilmeden bir hakim gibi karar vermek doğru olmaz” dedi. Denizciliğin temelinde yardıma ihtiyacı olan her insanı kurtarmanın zorunlu bir durum olduğunu ifade eden Temur, “ Bu tip kurtarma durumlarında kaptanın inisiyatifi çok önemlidir. Söz konusu kurtarma koşullarını çok iyi bilmek gerekir” diye konuştu. Solas 74 ile ilgili olarak da bilgi veren Temur, “ Solas kuralı denizde canlı kalabilme ve insanların kurtarılması kurallarını açıklar. Türkiye’de bunu kabul etmiştir. Uluslararası hukukta Solas’a uymamanın yaptırımları vardır” dedi. Temur Solas kuralının ihmal edilmesi dahilinde yerel mahkemelerde de cezai bir hükmünün olacağını belirtti.
    Sahil Güvenlik: “İDO, SOLAS 74 kurallarına uymadı” - Hürriyet GÜNDEM
    ***

    O bölgeden bir sürü gemi geçiyor kimse mi görmedi demiştin; hava yüzünden kaptan rotayı değiştirmiş.

    Bikaç metreden nasıl görmezler demiştin; 300-400 mesafeden görmüşler.

    Belki bu haber daha açıklayıcı olmuştur.
     
  8. Ahbârî

    Ahbârî Dekan Süper Moderatör

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3.835
    Beğenilen Mesajları:
    834
    evet bu haberler daha açıklayıcı. demeye çalıştığımda buydu. üsttekinde bir kaç metreden , benim dediğim 100-200 den bile fazla çıktı. artık milliyetin acelesi ve kırpması mı bilemem.

    ihmal varsa amenna. adam yardım edecek imkana sahipken etmediyse gereken yapılsın. şimdi sıra kaptanın açıklamasında.
     
  9. Ahbârî

    Ahbârî Dekan Süper Moderatör

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3.835
    Beğenilen Mesajları:
    834

Sayfayı Paylaş